1993 - Fondarea firmei
Fondatorul firmei a căpătat pasiunea pentru electronică încă din clasa a 6-a, când începe să frecventeze cercul de profil de la „Casa pionierilor” din orașul natal. Între anii 1985 și 1991 studiază și absolvă Facultatea de Electronică și Telecomunicații a Institutului Politehnic București iar în paralel face comerț cu componente electronice și construiește receptoare pentru televiziune prin satelit, precum și computere compatibile Sinclair Spectrum. Între 1990 și 1993 devine antreprenor fiind asociat într-o firmă de comerț unde, printre altele, importă, recondiționează și revinde televizoare second-hand din Germania, în cantități industriale. În 1993 fondează această firmă, sub numele BIT Tech s.r.l., și începe să vândă aparatură industriala de măsură și control, de la firme de renume în domeniu: TESA, Brown&Sharpe, Mora, Leitz.
1996 - Primele succese
Are loc prima vânzare mai consistentă, anume un aparat de măsurare a diametrului cămășilor de cilindri a motoarelor DACIA fabricate la Mioveni. Un aparat personalizat, destinat să funcționeze în producția de serie, care a necesitat adaptări inginerești destul de complexe și a cărui producător a fost firma Mercer din Marea Britanie, parte a grupului Brown&Sharpe. Tot în 1996, sunt vândute unei rafinării niște rulete speciale pentru măsurarea nivelului în lichide explozive, acestea provenind de la firma Stanley Tools, iar astfel începe colaborarea cu aceasta companie multinațională.
1997 - Primele uși automate
În cadrul unei vizite în Marea Britanie pentru a cunoaște fabricile Stanley Tools, are loc primul contact cu ușile automate, întrucât Stanley, la acea vreme, avea în Statele Unite și în Marea Britanie două divizii care fabricau astfel de uși. În acel moment, în România existau extrem de puține uși automate, una la hotelul București (actual Radisson), alta la Hotelul ARO din Brașov și încă cateva prototipuri de producție autohtonă. Este sesizat potențialul și în scurt timp sunt vândute în România primele uși automate Stanley, la sediul Connex (devenit ulterior Vodafone) din strada Nerva Traian, și la Poșta Vitan. Înstalarea lor a fost făcută chiar de către fondatorul firmei, alături de doi colegi.
1999 - Primele uși rotative
Vindem și instalăm primele uși rotative automate din țară, la Camera de Comerț și Industrie a României, uși de proveniență daneză. Între timp, deoarece Stanley Tools a închis divizia de uși automate din Marea Britanie, suntem obligați să ne gasim alt furnizor, și astfel venim în contact cu firma elvețiană TORMAX, unul dintre cei mai buni și mai vechi producători de motoare electrice și de uși automate, din lume. Punem bazele colaborarii exclusive cu aceștia și ne construim stocul de materii prime și piese de schimb. Tot în 1999 recrutăm și cooptăm în echipă pe directorul comercial, care a rămas cu noi până în ziua de azi și mai departe, iar între timp a devenit și partener în firmă.
2000 - Definitivarea furnizorilor
Furnizorul danez de uși rotative încetează producția și suntem nevoiți să ne găsim un alt furnizor. Astfel începem colaborarea cu firma olandeza Boon Edam, cel mai mare și mai vechi producător mondial de uși rotative automate. În domeniu ușilor de garaj și industriale, devenim cel mai mare distribuitor în România al producătorului german Hoermann. Astfel ne închegăm afacerea în jurul acestor trei mari producători mondiali: TORMAX – uși automate glisante și batante, BOON EDAM – uși rotative, HOERMANN – uși de garaj și industriale.
2006 - Creștere și Informatizare
Firma cunoaște o perioadă înfloritoare, cu creșteri accelerate, devine cel mai important jucător în piață în domeniile principale și își dezvoltă vânzările și în zona DIY în lanțurile de magazine de bricolaj, prin mărirea portofoliului de furnizori, iar totodată își dezvoltă rețeaua de mentenanță pe tot teritoriul țării. Astfel anul 2006 devine cel mai bun an din istoria firmei, an în care avem cel mai mare număr de angajați (55) și cele mai mari vânzări. Tot în 2006 ne mutăm în sediul actual și începem implementarea unui software ERP, pentru gestionarea tuturor proceselor din firma și pentru a asigura evidența managerială și financiar-contabilă.
2009 - Criza !
Începe in 2008 dar își produce cu adevărat efectele abia în 2009. Vânzările scad sub jumătate față de anul precedent și firma intră în pierdere. Din păcate subapreciem gravitatea crizei, sperăm că trece mai repede, încercăm să nu concediem angajații și per total reacționăm cu foarte mare întârziere în a aplica măsuri de restructurare. Asta ne face să suportăm pierderi destul de grave și să traversăm criza cu mari dificultăți.
2011 - Restructurare și revenire
Concediem jumătate din angajați, micșorăm spațiile ocupate cu chirie, reducem drastic cheltuielile și reușim cu-chiu-cu-vai să revenim pe linia de plutire. După perioada prosperă de dinainte de criză, acum suntem din nou îndatorați, dar în 2011-2012 măcar reușim să nu avem pierderi și să funcționăm corect. De aici încolo, începem din nou să creștem încetul cu încetul.
2015 - THERME și alte proiecte
Avem parte de câteva proiecte extrem de interesante si frumoase. Alaturi de IKEA Baneasa, unde pusesem ușile cu câțiva ani inainte, vine si THERME Bucuresti, cel mai frumos și mai mare proiect din istoria firmei. 15 uși rotative, unele mari, altele de inox, altele „cristal” (adica doar sticlă, cu foarte puține părți metalice vizibile), altele scufundate în apă, pentru a asigura separarea între piscinele interioare și exterioare. Inginerie, probleme, soluții – ne-a plăcut să muncim acolo și să avem un client important, mulțumit.
2017 - Dezvoltăm mentenanța
Avem un portofoliu imens de produse vândute în piață, care necesită mentenanță. Prin urmare cooptăm în echipă un responsabil cu vânzarea de contracte de mentenanță, cumpărăm mașini, scule, și școlarizăm tehnicieni. Dezvoltăm colaborări cu diverse firme și persoane autorizate din țară, pentru a asigura prezența în teritoriu. Totodată, în acei ani, ne-am imbogățit considerabil baza materială din atelier, am achiziționat mașini-unelte (strung, freză, mașină de găurit, mașină de îndoit profile, aparat de sudură TIG/WIG, ș.a.m.d.) și am început să producem noi diverse repere pe care până atunci le importam.
2020 - COVID 19
În plin avânt economic – vine pandemia. De data aceasta, fiind cu lecția învățată din 2009, luăm măsuri rapid, reducem cheltuielile cât putem și ne pregătim de impact. Din fericire, aveam caietul de comenzi plin cu contracte semnate încă din anii anteriori. Ikea 2, Amazon, Colloseum și altele. Și de asemenea orientarea pieței tot mai mult catre turnichete și uși de securitate, produse tot de către BOON EDAM. Și tot din fericire, ghinionul ne-a ocolit și nu am avut niciun coleg sau rude de-ale lor bolnavi grav. De asemenea, datorita faptului că am respectat cu strictețe măsurile igienico-sanitare, am reușit să nu ne imbolnavim toți odata și/sau să devenim un focar de coronavirus. Am terminat atât 2020 cât și 2021 cu rezultate mult peste așteptări.